MUISTOLEHTO OTETTIIN KÄYTTÖÖN HAUTAUSMAALLA

Muistolehto, johon voidaan sijoittaa vainajan tuhka, otettiin käyttöön 28.10.2018
Kirkkovaltuuston Puheenjohtaja Juhani Rajala piti puheen tilaisuudessa

Muistolehto otettiin käyttöön ja sen yhteydessä oleva muistomerkki paljastettiin hautausmaalla sunnuntaina 28.10. Kirkkovaltuuston puheenjohtaja Juhani Rajala sanoi puheessaan, että muistolehdon perustaminen sai alkunsa seurakuntalaisten kyselystä, onko Jämijärven seurakunnassa paikkaa, mihin vainajan tuhkat voidaan sirotella täi kätkeä. Hautausmaa-alueen käyttöä ja muistolehdon paikkaa suunnittelemaan valittiin Rajalan lisäksi Pasi Pitkäranta, Leena Koivunen ja Anu Koivumäki.

Paikalla oleva muistomerkki on Pohjolan-Loimu kiveä, jonka julkisivupuoli on tarkoitettu muisto- laattojen kiinnitykseen. Muistokivi on suunnattu vanhan perinteen mukaisesti itään – Jumalan valoa – kohti. Kiven yläreunassa on aurinkosymboli ristillä ja alla kirkkoherra Jorma Pitkäsen valitsema psalmin teksti: ”Herra sinä olet meidän turvamme polvesta polveen”.

2018-10-28 13:32:00.0