Siikaisten luontopolku

Siikaisten seurakunnan luontopolku

Aittasalmentie, 29810 Siikainen

Luontopolku ja lintutorni sijaitsevat Itäjärven rannalla. Ajo-ohje: Siikaisten keskustasta kirkon ja pappilan ohi Aittasalmen metsätietä, jolta käännytään vasemmalle Pappilanniemen tielle. P-alueella opaste. Peruskartta no: 1233 01.

Luontopolku n. 1,7 km menee mm. seurakunnan aarnimetsäalueen ja lintutornin ohi. Alueella on runsas linnusto, ja torni on erinomainen lintujen muutonseurantapaikka. Polulla on Raamatunaiheisia tekstitauluja. Raamattuaiheinen luontopolku haluaa pysäyttää ihmisen hiljentymään ja miettimään Luojan ihmeellisiä luomistekoja ja kuuntelemaan Jumalan puhetta luonnossa; ihmettelemään sitä, miten hyvin ja kauniisti Jumala on kaiken tehnyt. Alueella on laavu ja nuotiopaikka.

Lisätietoja kirkkoherranvirastosta puh. 02-5521050.

Seurakunnan lisäksi raamattuluontopolkuhankkeen toteutumiseen ovat myötävaikuttaneet Siikaisten kunta, Lankosken Sähkö Oy sekä monet yksityiset henkilöt.

Luontopolulta löytyy myös hiljentymisen pysäkki, Hiljentymiselle ja Jumalan kuulemiselle pyhitetty paikka.

Pysäköinti Pysäköinti
wc wc