Kirkkokuoro

Kankaanpään kirkkokuoro on perustettu v. 1949. Tällä hetkellä siinä on 28 laulajaa. Perinteisten adventti- ja          kevätkonserttien lisäksi kuoro avustaa jumalanpalveluksissa ja esiintyy seurakunnan eri tilaisuuksissa. Kirkkokuoro laulaa erityyppistä hengellistä musiikkia.

Kirkkokuoro kaipaa lisää laulajia, varsinkin miesäänistä on pulaa. Kuoroon voi liittyä kuka tahansa lauluintoinen.

Kuoroa johtavat kanttorit Risto ja Marita Raikaslehto.

Kokoonnumme harjoitusten merkeissä joka keskiviikko klo 18.00-19.45.

Laulamme jumalanpalveluksissa n. 10 kertaa vuoden aikana. Lisäksi osallistumme konsertteihin. Osallistumme myös kuorovierailuihin laitoksissa ja pyydettäessä eri tilaisuuksissa.

Jos osaat laulaa ja pidät laulamisesta ja Sinulla on keskiviikkoiltaisin vapaata, olet tervetullut iloiseen joukkoomme. Kolmen kuukauden kesätauon jälkeen aloitamme elokuun lopulla syyskauden. Kuoroharjoituksista ilmoitetaan srk-palstalla Kankaanpään Seudussa ja seurakunnan nettisivuilla.

Pätevän lauluopetuksen lisäksi saat käyttöösi:

• kuoroasun

• nuottikansion

• uusia ystäviä

• hyvän harrastuksen ilmaiseksi

• tarvittaessa järjestämme lastenhoidon harjoituspaikalla

Kuvahaun tulos haulle nuotti.

Kamarikuoro Capotela

Kamarikuoro Capotela toimii projektityyppisesti ja harjoittelee kuukauden 1. ja 2. torstaina klo18-20 kirkossa. Kuoron ohjelmisto koostuu suurten kirkkoteosten osista, hengellisistä lauluista kautta aikojen sekä keskeisestä kamarikuoromateriaalista. Uudet laulajat ovat myös tervetulleita.

Perinteisiä konsertteja on palmusunnuntaina ja adventtina sekä kevyempi kevätkonsertti toukokuulla.

Laulaminen on terveellistä ja siitä saa hyvän mielen ja voit hyödyntää saamaasi laulunlahjaa.

Kuvahaun tulos haulle nuotti

Lauluakatemia

Kuorojen Lauluakatemian toiminta jatkuu Maritan johdolla. Sen suojissa osan kuorolaisista on mahdollisuus tutustua myös yksinlaulun ja laulutekniikan saloihin ihan ilmaiseksi. Lauluakatemia tähtää syksyllä omaan perinteiseen joulumatineaan sekä osallistuu Capotelan juhlakonserttiin.

Lastenkuoro Castori

Lapsikuoro Castori kokoontuu keskiviikkoisin klo 16.30- 17.30.

Tarkoituksena on antaa mahdollisuus pitää hauskaa musiikin parissa sekä harjoittaa monipuolista musisointia kaikille musiikista ja laulusta kiinnostuneille lapsille. Ohjelmistona on mm. Lasten virsikirja, Marjatta Meritähden ja monien muiden tuttujen tekijöiden lauluja. Musiikkityylien kirjo on mitä rytmikkäin ja soittimiakin käytetään. Jotta musisointi ei käy raskaaksi harjoituksiin sisältyy jaloittelutauko keksien sekä mehun kera. Useita hauskoja konsertteja ja tapahtumia on tulossa, mm. Perheiden kauneimmat joululaulut keskiviikkona 4.12. Johtajien hyväksi kokemaan tapaan keväällä laulajille tarjotaan hauska kevätretki, joka viime keväänä suuntautui Porin Leo’s Leikkimaahan.

Lapsikuoro Castori harjoittelee kirkossa keskiviikkoisin.

kappeliseurakuntien musiikkiryhmät

Jämijärvellä

harjoitusajat ilmoitetaan seurakuntatiedoissa ja verkkosivuilla.

Honkajoella

Musiikkipainotteinen pyhäkoulu sunnuntaisin klo 14 seurakuntatalolla