Haluaisitko tehdä vapaaehtoistyötä, jolla on merkitys?

Kirkon keskusteluavun päivystäjät toimivat kuuntelijoina ja keskustelukumppaneina apua tarvitseville ihmisille. Kirkon keskusteluavun Palvelevassa puhelimessa, chatissa ja nettikirjeessä päivystää noin tuhat vapaaehtoista yli 60 paikkakunnalla eri puolilla Suomea. Päivystystyötä tehdään yksin, mutta päivystäjät kuuluvat alueellisiin ryhmiin, jotka tapaavat säännöllisesti työnohjauksen ja jatkokoulutuksen merkeissä.

Päivystäjät saavat tehtävään valmennuksen. Päivystäjältä toivomme halukkuutta antaa aikaansa toisten ihmisten hyväksi. Edellytämme sitoutumista vaitiolovelvollisuuteen sekä tasapainoista elämäntilannetta. Päivystystyötä tehdään 3-10 tuntia kuukaudessa kahden tai kolmen tunnin vuoroissa. Päivystäjän tulee olla ev.lut. kirkon jäsen. Uudet päivystäjät otetaan lämpimästi vastaan.

Kiinnostuitko? Järjestämme infoillan tiistaina 31.5.2022 klo 18 Kankaanpään seurakuntasalilla, Keskuskatu 51 b. Mukana illassa diakoniatyöntekijät Heli Lukka (Pori), Sari Kujansuu ja Pasi Junnila. Lisätietoja p. 044 7133 520 tai pasi.junnila@evl.fi.

Vapaaehtoistyö seurakunnassa

Haluatko osallistua vapaaehtoistyöhön?

Vapaaehtoistyö seurakunnassa

Seurakuntamme haluaa sinut toimintaan mukaan. Olet tervetullut!