Tervetuloa Kankaanpään seurakunnan isoskoulutuksen sivuille

Kankaanpään seurakunnassa on puolitoistavuotinen isoskoulutus. Meillä on käytössämme jatkuvan aloituksen isoskoulu. Suurin osa isoskoululaisista aloittaa syksyllä mutta koulun syys ja talvilomilla rippikouluun osallistuvat aloittavat myös vuoden vaihteessa. Otamme kuitenkin aloittajia tarvittaessa vaikka minkä isoskoulutuskerran yhteydessä mukaan oppimaan isosen taitoja. Koska suurin osa aloittaa isoskoulutuksen syksyllä, niin suurin osa valmistuu iskosta seuraavan vuoden joulukuussa ja niin nuorten joulujuhlan yhteydessä annamme iskon todistuksen valmistuneille. Toinen tilaisuus jossa jaamme isoskoulutuksen käyneille todistukset ovat nuorten kevätjuhlan yhteydessä.

Isoskoulutuksen perusidea on kerran kuussa launautaina pidettävä opetupäivä ja kerran kuussa perjaitan ennen nuorteniltaa pidettävä opetushetki. Lisäksi on leirejä, retkiä ja tapahtumia jotka liitetään isoskoulutukseen.

Olemme ottaneet käyttöön isospalkkioissa koulutuslisän. Lisä on kaksiosainen. Ensimmäinen lisä tulee käyttöön kahden 'lukukauden' jälkeen, jos isoskoululainen on käynyt vähintää puolet pidetyistä isoskoulutuksesta. Koko koulutuslisän saa silloin, kun puolitoistavuotisesta isoskoulutuksesta on käyty vähintään 3/4. Laskemme osallistumiset osallistumispäivien mukaan. Näin laskettuna viikonlopun leirikoulutuksesta tulee kolme osallistumispistettä.

Isko- / nuorten leiri on 26.-28.4. Hakoniemessä.

Lue leiristä lisää ja käy ilmoittautumassa tästä.

Turvatietolomake löytyy tästä.