Lähetystyötä ja palvelua

Voit omalla panoksellasi osallistua lähetyskäskyn ja lähimmäisenrakkauden toteutumiseen. Voit ryhtyä vaikkapa alkuvuodesta yhteisvastuukerääjäksi tai osallistua syksyllä Joulun Lapsi -pakettitalkoisiin.

Lähetysilloissa rukoilemme lähettiemme puolesta ja saamme tietoa ja välillä terveisiäkin heidän elämästään. Rukous ja rahallinen tuki ovat kumpikin tarpeen lähetystyössä.

Lue lisätietoa Jämjärven seurakunnan lähetystyöstä >

Myös diakoniatyöstä Jämijärvellä voit lukea lisätietoa >

Lähetyssihteeri
Kirkkotie 14 a
38800 JÄMIJÄRVI

Vapaaehtoinen

Kirkkotie 14 b
38800 JÄMIJÄRVI

Työhöni kuuluu diakoniatyötä 80% ja nuorisotyötä 20%. Työssäni tapaan eri-ikäisiä ja hyvin erilaisissa elämäntilanteissa eläviä seurakuntalaisia. Diakoniatyössä tapaan seurakuntalaisia vastaanotolla tai kotikäynneillä sekä järjestän ryhmätoimintaa esim. Toivontupa. Nuorisotyössä rippikoulu, isoskoulutus ja päivänavaukset ovat työtehtäviäni.  Työssäni mieluisinta on kohdata ihmisiä arjen keskellä. Ota rohkeasti yhteyttä , kun kaipaat luottamuksellista kuulijaa  kipuillessasi erilaisten kysymysten kanssa.

Onko mielessäsi liian monta huolenhäivähdystä tai asioita joiden yli on mahdotonta yksin päästä?

Haluaisitko, että seurakunnasta tultaisiin kotiisi, kun et itse pääse lähtemään seurakuntaa?

Painaako taloudellisen huolet mieltäsi?

Näyttääkö tulevaisuus vain harmaalta?

Olisiko paikkasi vapaaehtoistyössä?

Perheeni kanssa tavallista kotielämää vietämme Kankaanpään Veneskoskella. (Piilomainos: Tervetuloa kesäteatteriin!) Lapsiperheen arjessa äidin harrastukset ovat ilmeisesti kotityöt ja lisäksi haaveet käsitöistä ja soffalle lösähtämisestä.