Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Messu ja sanajumalanpalvelus

Jumalanpalvelus on seurakunnan toiminnan keskus. Jumalanpalvelukseen kutsutaan kaikkia seurakuntalaisia: lapsia, nuoria, aikuisia ja vanhempia, myös niin halutessasi palvelutehtäviin tekstin lukemisessa, avustamisessa esirukouksessa tai ehtoollisen jakamisessa.

Jämijärven kirkossa vietetään tavallisesti sunnuntaisin klo 10 jumalanpalvelusta, joka on useimmiten messu eli ehtoollisjumalanpalvelus ja n. kerran kuukaudessa sanajumalanpalvelus, jossa ei ole ehtoollista. Jumalanpalveluksissa käytetään messusävelmistön toista sävelmäsarjaa.

Lue lisää jumalanpalveluksista Jämijärven seurakunnassa >

Iltamessu

Iltamessua vietetään muutamankerran vuodessa. Messu on järjestetty joko kirkossa tai esim. Korsukylässä (Kynttilänpäivän messu).

Majataloillat, seurat ja kinkerit

Jämijärvellä pidetään vielä kinkereitä (alkuvuodesta), toisinaan lähetys- tai diakoniailtoja sekä Satakunnan Kansanlähetyksen kanssa yhdessä järjestettyjä majataloiltoja. Näissä kaikissa on vahvasti läsnä Raamattu, rukous ja yhteinen laulu, joista seurakunta yhdessä rakentuu.

Raamattua ja rukousta

Rukouspiiri kokoontuu maanantaisin vanhassa pappilassa rukoilemaan yhteisten asioiden puolesta. Raamattupiiri kokoontuu joka toinen keskiviikko seurakuntakodilla klo 13 Osmo Tahvanaisen johdolla. Lisätietoa alla olevassa tapahtumalistauksessa.

Rukoilevat äidin ja tyttären kädet
Rukous

Kanttori
Kirkkotie 14 a
38800 JÄMIJÄRVI

Jämijärven seurakunnan palveluksessa alkaen 1.3. 1994.

Kirkkoherra
Kirkkotie 14 a
38800 JÄMIJÄRVI

Tehtäviini kuuluvat moninaiset papin työt: jumalanpalvelukset, kirkolliset toimitukset sekä hartaudet. Lisäksi olen aktiivisesti mukana rippikoulu- ja nuorisotyössä. Esimiestehtävät, toiminnan suunnittelu sekä hallinto kuuluvat nekin työhöni.

Menneenä vuonna minua ilahduttivat seurakuntalaisten kanssa pidetyt avoimet jumalanpalvelusten suunnittelupalaverit. Esille nousi tuoreita ideoita: paikallisten yhdistysten ja järjestöjen kanssa toteutettavat kirkkopyhät, musiikkivieraiden aiempaa aktiivisempi kutsuminen sekä toteutustavaltaan kokeiluluontoiset messut.

Harrastuksiini kuuluvat liikunta, esim. salibandy, sekä valokuvaus.