Jumalanpalveluselämä

Jumalanpalvelus on kirkon hengellisen elämän ydin. Se rakentuu Jumalan sanan ja yhteisen rukouksen varaan. Jumalan palvelus on parhaimmillaan sekä juhlallinen että yksinkertainen – rikas ja konstailematon. Siinä on tilaa hartaudelle ja kiireettömälle yhdessäololle.

Nämä jumalanpalveluksen oppaan sanat kertovat lyhyesti, mistä seurakunnan yhteisessä jumalanpalveluksessa on kyse. Tähän pyritään myös Jämijärven seurakunnassa.

Seurakunnassamme järjestetään jumalanpalvelus joka sunnuntai klo 10 – muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Jumalanpalveluksen ovat pääasiassa messuja eli ehtoollisjumalanpalveluksia.

Kirkkoon kutsutaan vuoden aikana erilaisia ryhmiä, esim. partiolaisia, vanhuksia ja rippikoululaisia. Lisäksi järjestetään perhekirkkoja. Haluaisitko olla mukana järjestämässä jumalanpalvelusta sinulle tärkeälle ryhmälle?

Jumalanpalvelukset toteutetaan yhdessä seurakuntalaisten kanssa, jotka voivat palvella esim. tekstinlukijoina, esirukoilijoina sekä ehtoollisavustajina. Näihin tehtäviin annetaan tarvittava opastus ja tuki.

Jumalanpalveluselämään kuuluu olennaisena osana kristittyjen yhteys. Tämän vuoksi sunnuntain jumalanpalvelusten jälkeen järjestetään kirkkokahvit, jotka tarjoavat mahdollisuuden yhdessäoloon ja ajatusten vaihtamiseen. Kahvituksia ovat hoitaneet vapaaehtoiset seurakuntalaiset.

Tervetuloa mukaan seurakuntamme jumalanpalveluksiin sekä sanankuulijana että vapaaehtoisena vastuunkantajana!

Kristuksen seuraamiseen kuuluu, että kristityt tahtovat osallistua yhteiseen jumalanpalvelukseen. Kaikkia kirkon jäseniä ja työntekijöitä koskee kehotus kokoontua yhteen: ”Me emme saa lyödä laimin seurakuntamme yhteisiä kokouksia, niin kuin muutamilla on tapana, vaan meidän tulee rohkaista toisiamme” (Hepr.10:25).

Kaikissa jumalanpalveluksiin liittyvissä asioissa voitte kääntyä kirkkoherra Jorma Pitkäsen puoleen. (040-8049 641, jorma.pitkanen @ evl.fi).