Tule mukaan tekemään taidetta uskonpuhdistuksen 500-vuotisjuhlavuoden merkeissä:

Jumala ompi linnamme  - Jämijärven seurakunnan yhteinen valokuvateos

Mistä on kyse?

Tarkoituksenamme on tehdä yhdessä tilateos, jonka aiheena on linna. Linnan rakennuskivinä ovat pahvista tehdyt ”tiilet”, joihin liimataan eri-ikäisistä seurakuntalaisista otettuja valokuvia. Valokuvateoksen konkreettinen rakentaminen uskotaan askartelukerholle, mutta valokuvien saamiseksi tarvitaan  mahdollisimman monen seurakuntalaisen mukanaoloa.

Teokseen kirjoitetaan otsikoksi ”Jumala ompi linnamme”, mikä  on Lutherin tunnetun virren nimi. Lisäksi siihen laitetaan seuraava raamatunkohta: ”Te olette kiviä siinä rakennuksessa, jonka perustuksena ovat apostolit ja profeetat ja jonka kulmakivenä on itse Kristus Jeesus.” (Ef.2:20).

Mitä voin olla käytännössä mukana?

Pyydämme, että me työntekijät saisimme ottaa teistä kuvan tätä tarkoitusta varten viikottaisen toimintamme yhteydessä, esim. kuoron harjoituksissa, lasten päiväkerhossa, Toivon tuvassa, kirkkokahveilla jne. Tulemme kertomaan näistä mahdollisuuksista syksyn mittaan tarkemmin. Lisäksi järjestämme muutamia erillisiä kuvaustilanteita.

Mikäli teillä on itsestänne sellainen valokuva, jota toivoisitte meidän käyttävän, voitte tuoda myös sen mukananne. Voimme teettää siitä uuden valokuvan kuvateosta varten.

Syksyllä järjestetään lisäksi kaksi avointa kuvauspäivää, joissa valokuvia otetaan ”koulukuvaustyyliin”. Kuvia otetaan seurakuntakodilla to 17.11. ja pe 9.12. klo 18-19.

Milloin valokuvateos on nähtävänä?

Tavoitteenamme on, että valmis taideteos paljastetaan kirkossa su 14.5. Pyrimme siihen, että teos voisi olla juhlavuoden aikana nähtävissä myös seurakunnan tilojen ulkopuolella, esim. kirjastossa.  Näin voimme  pitää uskonpuhdistuksen juhlavuotta ja sen sanomaa esillä laajemminkin Jämijärvellä  ja rohkaista ihmisiä löytämään paikkansa kotiseurakunnassa.

Nyt kaikki rohkeasti mukaan rakentamaan taideteosta ja Jämijärven seurakuntaa!

Lisätiedot: kirkkoherra Jorma Pitkänen 040-8049 641, kanttori Heikki Havi 040-8049 642

Kuva Turun linnasta
Jumala ompi linnamme