Toivontuvassa myös jumpataan

Aikuisille

Aikuisille on tarjolla monenlaista toimintaa. Jumalanpalvelusten ja kuorojen lisäksi Toivontupa (lisätietoa alla), raamattupiiri, rukouspiiri, konsertit jne. Tutustu lisää linkkilistauksen kautta.

Toivontupa

Toivontupa on kaikkien ja kaikenikäisten seurakuntalaisten kohtaamispaikka torstai aamupäivisin klo 10-12.00 n.3 viikon välein srk-kodilla. Toivontuvassa on monenlaista ohjelmaa, vierailijoita sekä kahvittelua toinen toistemme hyvässä seurassa. Toivontupaan voi tulla koko ajaksi tai piipahtaa hetkeksi. Kotiin viemisenä saat toivontuiketta arkeen sekä Jumalan sanan siunauksen.

Aamupäivän ohjelma:
10.00 aamuhartaus, päivän tuumailut, venytykset
10.30 kahvit
11.00 toivontuvan vieras tai teemaohjelma
12.00 kotiin

Yhteyshenkilönä Toivontuvassa on diakoni Saila Kuuskoski p. 040 8049 643

TOIVONTUVAN  SYKSYN 2018 OHJELMA

18.10. Katsotaan Jämijärvi –video 50- luvulta

8.11. ” Tahdon sinulle laulaa” – levynjulkaisukiertue, gospelmuusikko, kanttori Henna Nieminen laulaa ja laulattaa

29.11. ”Sydämen puutarha – miten elän kristitynä arjessa”, luontokuvin ja sanoi pastori Erkki Jokinen

13.12.  joulujuhla

Diakoni
Kirkkotie 14 b
38800 JÄMIJÄRVI

Työhöni kuuluu diakoniatyötä 80% ja nuorisotyötä 20%. Työssäni tapaan eri-ikäisiä ja hyvin erilaisissa elämäntilanteissa eläviä seurakuntalaisia. Diakoniatyössä tapaan seurakuntalaisia vastaanotolla tai kotikäynneillä sekä järjestän ryhmätoimintaa esim. Toivontupa. Nuorisotyössä rippikoulu, isoskoulutus ja päivänavaukset ovat työtehtäviäni.  Työssäni mieluisinta on kohdata ihmisiä arjen keskellä. Ota rohkeasti yhteyttä , kun kaipaat luottamuksellista kuulijaa  kipuillessasi erilaisten kysymysten kanssa.

Onko mielessäsi liian monta huolenhäivähdystä tai asioita joiden yli on mahdotonta yksin päästä?

Haluaisitko, että seurakunnasta tultaisiin kotiisi, kun et itse pääse lähtemään seurakuntaa?

Painaako taloudellisen huolet mieltäsi?

Näyttääkö tulevaisuus vain harmaalta?

Olisiko paikkasi vapaaehtoistyössä?

Perheeni kanssa tavallista kotielämää vietämme Kankaanpään Veneskoskella. (Piilomainos: Tervetuloa kesäteatteriin!) Lapsiperheen arjessa äidin harrastukset ovat ilmeisesti kotityöt ja lisäksi haaveet käsitöistä ja soffalle lösähtämisestä.