Kummikirkko

Kummikirkon kyselyt 17.3.2024

Muutama asia jotka sinun on hyvä vielä huomioida.

Tervehdys rippikoululainen

Pääosa rippikoululaisista onnistui olemaan kumminsa kanssa kummikirkossa 17.3.-24 Kankaanpään kirkossa. Kun olet ohjautunut tälle verkkosivulle, niin sinun kohdallasi jostain syystä kummikirkko ei ole toteutunut läsnäololla kirkossa vaan joudut tekemään tämän tehtävän verkossa. Tämän lomakkeen täyttämisellä, osoitat että olet katsonut kummikirkon suoran striimin tai tallenteen.

Suurin osa kymyksistä on sellaisia, että niihin on yksi oikea vastaus, joka on löydettävissä kummikirkon tallenteesta. Jos näihin kysymyksiin et saa annettua oikeita vastauksia, niin tulkitsemme sen niin, että et ole seurannut jumalanpalvelusta. Silloin joudut tekemään tehtävän uudestaan. Pääset siis vähemmällä kun teet kerralla hyvin. Lomakkeessa on myös mielipidekysymys, johon ei ole oikeaa vastausta, mutta vastaukselle on vähimmäispituus, joka on merkitty kysymyksen yhteyteen.

Lomake sulkeutuu ke 27.3. klo 21, joten sinulla on viikko aikaa tehdä tehtävä.

Rippikouluryhmä
Valitse vaihtoehto
Valitse luettelosta ne virret (ja vain ne neljä) jotka laulettiin kirkossa
Valitse vaihtoehto
Mitä soittimia soitettiin jumalanpalveluksessa?
Kummikirkko jatkui keskustelukysymyksillä

Tässä sinulle ja kummillesi keskustelukysymykset. Käy nämä kummisi kanssa omatoismisesti, mutta mahdollisimman pian, koska muuten ne jäävät helposti käymättä. Mukavia hetkiä kummisi kanssa keskustellen.

1.⁠ ⁠Kummit: Miten sinut pyydettiin kummiksi? Miltä se tuntui ryhtyä kummin tehtävään?
2.⁠ ⁠Riparilaiset: Kerro ensimmäisiä muistoja omasta kummista.
3.⁠ ⁠Kummit: Mitä muistat kummilapsesi kastetilaisuudesta?
4.⁠ ⁠Riparilaiset: Mitä teille on kerrottu omasta kastetilaisuudestanne? Jäitkö ehkä pohtimaan siitä jotain juttua?
5.⁠ ⁠Kummit: mitä ostit kummilahjaksi nuorellesi?
6.⁠ ⁠Riparilaiset: Onko kummilahja vielä tallessa? Mitä kastetilaisuudessa saatuja lahjoja sinä tiedät?
7.⁠ ⁠Kummit: Mitä kummina oleminen sinulle merkitsee?
8.⁠ ⁠Riparilaiset: Kummi on siis sinun hengellinen tukihenkilösi. Kerro millaista tukea voisit joskus haluta kummiltasi?
9.⁠ ⁠Kummit: Miten pidit yhteyttä kummilapsesi perheeseen silloin kun hän oli alle kouluikäinen? (Miten usein kävit häntä katsomassa, miten kaukana asuit silloin, miten muuten muistit tai olit yhteydessä kummilapseesi/kummilapsen perheeseen?)
10.⁠ ⁠Riparilaiset: Mitä muistelet kummisi vierailuista silloin kun olit alle kouluikäinen?
11.⁠ ⁠Kummit: Lupasit kasteella tukea nuoren kristillistä kasvatusta. Miten olet toteuttanut tai voisit toteuttaa tätä?
12.⁠ ⁠Riparilaiset: Kerro joku asia, mikä sinua uskonasioihin liittyen kiinnostaa tai mietityttää?(Muistatko kummin opettaneen/kertoneen sinulle jotain uskosta?)
13.⁠ ⁠Kummit: Kerro parhaita muistoja omasta rippikoulustasi.
14.⁠ ⁠Riparilainen: Mitä odotat eniten rippikoulustasi?
15.⁠ ⁠Kummit: Anna vinkki kummilapsellesi riparia varten.